U Svaté Trojice v mechu a tiše
Leží hoch na holce břicho na břiše
Příprava na mši je zaujata
Blahoslavena budiž ta dvojice svatá.
Svatá dvojice
Re: Svatá dvojice
Celé to nějak nechápu... Pokud vím, tak běžné pořadí je, že někdo (vyjímečně zbožný) po smrti koná zázraky, pak je blahoslavený a nakonec prohlášený za svatého. Takže pokud je někdo živý, nemůže být svatý, a pokud (už) je svatý, nemá smysl ho blahoslavit. Z kontextu mi navíc nevyplývá, co je na té dvojici tak vyjímečného, že by měla být svatá.
Co se týká formy - drhne mi obrat "příprava na mši je zaujata" - přijde mi to jako kontaminace dvou vazeb, příprava je započata vs. poloha je zaujata. Taky mi nějak nesedne mít vedle sebe (pro mě knižní) hoch a (pro mě hovorové) holka. A celkově nějak nedokážu uchopit styl - jestli to má být jen konstatování, ironie nebo co.
Ale možná jdu na to příliš logicky a šlo jen o to, že se dva milují někde "u křížku" a je to tak trochu paralela ke mši. Proti čemuž nemám námitky, jen mi přijde že psát o tom po Nohavicových Stodolách má smysl jen když ten obraz nějak změníš, rozšíříš, podíváš se na to z jiného úhlu ntp.
Co se týká formy - drhne mi obrat "příprava na mši je zaujata" - přijde mi to jako kontaminace dvou vazeb, příprava je započata vs. poloha je zaujata. Taky mi nějak nesedne mít vedle sebe (pro mě knižní) hoch a (pro mě hovorové) holka. A celkově nějak nedokážu uchopit styl - jestli to má být jen konstatování, ironie nebo co.
Ale možná jdu na to příliš logicky a šlo jen o to, že se dva milují někde "u křížku" a je to tak trochu paralela ke mši. Proti čemuž nemám námitky, jen mi přijde že psát o tom po Nohavicových Stodolách má smysl jen když ten obraz nějak změníš, rozšíříš, podíváš se na to z jiného úhlu ntp.